A Te éttermednek ki a célcsoportja?

Avagy a célcsoport meghatározásról étterem üzemeltetőknek…
Egy étterem marketing tevékenységének kiindulási pontja, hogy részletesen meghatározza, kiket szeretne a vendégei körében látni. Ehhez ismerni kell a potenciális vendéget, amennyire csak lehetséges.
A jó célcsoport meghatározás tartalmaz demográfiai jellemzőket (kor, nem, képzettség, lakóhely, családi állapot stb.) és attitűd jellemzőket (vélemény, életstílus, értékrend stb.)
Példa a jó célcsoportmeghatározásra:
- „20-35 éves nők, akik érzékenyek a trendekre, aktívan használják a közösségi médiát és be is jelentkeznek a divatos helyekről (edzőterem, étterem, múzeum, koncert).”
- „Azok az egyetemisták, akik Székesfehérváron tanulnak és rendszeresen rendelnek házhoz ételt. Egy bizonyos minőség felett ár alapján döntenek.”
- „Azok a szegedi irodai dolgozók, akiknek ebédidőben van idejük beülni egy étterembe vagy rendszeresen szerveznek munkamegbeszéléseket éttermekbe.”
Példa a helytelen célcsoportmeghatározásra:
- „Mindenki”
Semmilyen jelenleg pénzért rendelkezésre álló jószág nem mondhatja ezt el magáról – még a palackozott vizet sem veszi meg mindenki, pedig azt gondolnánk, tiszta vízre mindenkinek szüksége van.
- „A hagyományos ízeket kedvelő és a legújabb gasztronómiai fogásokat keresők”
Egymásnak ellentmondó jellemzőkkel leírható csoportok számára pontosan ugyanaz a színvilág, megjelenés, reklám kis valószínűséggel vihető végig. Ha tradicionális és modern ételek is vannak az étlapunkon, akkor azt két külön célcsoport számára tudjuk sikeresen kommunikálni – kerüljük a csoportok összemosását.